موفقیت,زناشو ئی ,آرامش,خوشبختی,زندگی,ازدواج,عشق,زناشوئی,موفقیت
رازهای همیشه عاشق‌ماندن
چهار شنبه 2 مرداد 1392 ساعت 20:23 | بازدید : 200 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

 

 رازهای همیشه عاشق‌ماندن

اگر به زندگی افراد دور و برتان نگاه كنید، هزار و یك دلیل برای حسرت خوردن پیدا می‌كنید. ممكن است شیوه محبت كردن، حرف زدن، حمایت كردن و حتی شیوه‌ای كه زوج‌های دیگر با هم وقت می‌گذرانند و تفریح می‌كنند،

 این احساس را در شما ایجاد كند كه زندگی مشترك‌تان بیش از حد یكنواخت و بی‌هیجان شده! گاهی هم به‌خودتان نگاهی می‌اندازید و فكر می‌كنید كیلومترها با آنچه از خود انتظار داشته‌اید، فاصله دارید و به همین دلیل ازدواج و همسرتان را به‌عنوان اولین مقصرها معرفی می‌كنید اما واقعیت چیز دیگری است.


شاید شما زیاد از حد خودتان را به دست سرنوشت سپرده‌اید و به جای اینكه فكری به حال زندگی‌تان كنید، منتظر هستید عشق و آرامش از آسمان به شما برسد. اگر فكر می‌كنید در زندگی دیگران چیزی برای حسرت خوردن وجود دارد، دست روی دست نگذارید و یك بار دیگر نگاهی به اشتباهات كوچكی كه هر روز در زندگی‌تان اتفاق می‌افتد، بیندازید. با این راهكار‌ها زندگی مشترك شما نو و زیبا می‌شود.


با خوشحال‌ها وقت بگذرانید


فقط یك هفته امتحان كنید؛ با شادترین خانواده‌هایی كه دور و برتان می‌شناسید معاشرت كنید و تاثیرش را روی زندگی مشترك‌تان ببینید. محققان راست می‌گویند، خنده مسری است! آنها معتقدند اگر با آدم‌های شاد وقت بگذرانید، خودتان هم شاد و سرزنده می‌شوید

 و اگر با آدم‌های بدبین و كج‌خلق معاشرت كنید، خودتان هم منتقد زمین و زمان می‌شوید و اگر هم با زن و شوهرهایی كه مدام با هم بحث می‌كنند زیاد رفت‌وآمد كنید، به مرور خودتان هم به یك زن و شوهر غرغرو تبدیل می‌شوید. این ادعا به‌ نظرتان عجیب و غریب می‌آید و باورش نمی‌كنید؟ توصیه ما این است كه تنها مدتی امتحانش كنید و بعد در مورد مؤثر یا بی‌اثر بودنش قضاوت كنید.


او را مقصر ندانید


فكر نكنید كه دیگران مسئول احساسات شما هستند و اگر احساس خوشبختی نمی‌كنید، همسرتان گناهكار است. شما هم او را می‌شناسید و هم اوضاع زندگی‌تان را می‌دانید، پس سعی كنید با توجه به امكانات موجود، به سمت خوشبختی بروید. جمله‌هایی مثل  تو خواستی، تو نگذاشتی، تو نتوانستی و... هیچ كمكی به خوشبخت‌تر شدن شما نخواهند كرد

 پس به جای اینكه همسرتان را متهم كنید، خودتان دست به كار شوید و بگویید من می‌خواهم، من می‌توانم! حق با شماست؛ شما نمی‌توانید در تمام این مسیر به تنهایی تصمیم بگیرید و به تنهایی پیش بروید، پس به همسرتان بگویید به چه كمكی احتیاج دارید و برایش توضیح دهید چطور می‌تواند از شما حمایت كند.

مرزها را تعیین كنید

فكر می‌كنید چه كاری درست است و چه كاری اشتباه؟ از نظر شما كدام كار عادلانه است و كدام نه؟ چه باورهایی برای شما ارزشمندترند و از كدامیك می‌توانید بگذرید؟


به تمام این سؤال‌ها فكر كنید و جواب هیچ كدام‌شان را نادیده نگیرید. اگر برای قضاوت در مورد هر موضوعی منتظر نظر دیگران باشید، هیچ وقت خوشبخت نخواهید شد. سعی كنید بیشتر در مورد باورهای‌تان فكر كنید و وقتی در موردشان به ثبات رسیدید،

 دیگر نگذارید كسی برای تغییر دادن این ارزش‌های ارزشمند به شما فشار بیاورد حتی اگر این فرد همسرتان باشد. قرار نیست میان شما و همسرتان یك جنگ خانوادگی راه بیندازیم اما شما با نهایت آرامش و عشق باید او را با مرزبندی‌هایتان آشنا كنید و از او بخواهید به آنها احترام بگذارد.

اینجا باید شجاع باشید


اگر برای زندگی‌تان برنامه‌ای دارید، آرزوهایتان را جدی بگیرید. نگذارید مشكلات زندگی شما را از اهداف‌تان دور نگه دارد اما اجازه هم ندهید اهداف دوران مجردی‌تان زندگی مشترك‌تان را تحت تاثیر قرار دهد.

برای اینكه هر دوی این ابعاد را در كنار هم داشته باشید، باید اهداف‌تان را با توجه به وضعیت موجود، شرایط مالی، زمانی و محدودیت‌های بعد از زندگی مشترك تعدیل كرده و بدون كنار كشیدن، مسیری را تعریف كنید كه در شرایط فعالیت‌تان هم بتوانید به آن برسید.

باز هم می‌گوییم جنس موفقیت، هدف‌گذاری و مسیری كه برای رسیدن به موفقیت انتخاب می‌كنید، قطعا با دوران مجردی‌تان تفاوت دارد. شاید راهتان كمی سخت‌تر و طولانی‌تر و اهداف‌تان كمی محدود‌تر شده باشد اما باز هم اگر با شجاعت برای رسیدن به آنها قدم برندارید، خیلی زود از سبك زندگی‌ای كه انتخاب كرده‌اید، پشیمان خواهید شد.


تنها نمانید


مدام در خانه و كنار هم ماندن یكی از آرزوهایی است كه خیلی از زن و شوهرها در ماه‌های قبل از ازدواج‌شان برای رسیدن به آن لحظه‌شماری می‌كنند اما بعد از رفتن زیر یك سقف، این آرزو شكل دیگری به‌خود می گیرد.

 خانه نشین بودن بعد از ازدواج می‌تواند به مرور شما را از هم دورتر كند. پس سعی كنید هر هفته یك پیك‌نیك كوچك برپا كنید و از مسافرت‌های ساده و هرازگاهی هم نگذرید.

قبول داریم كه هزینه‌های زندگی مشترك بسیار زیاد است ولی نباید به این بهانه معاشرت‌هایتان را كمتر كنید. سعی كنید سادگی را به مهمانی‌های‌تان بیاورید تا بتوانید هرچه بیشتر از این تنهایی 2 نفره فاصله بگیرید و برای زندگی مشترك‌تان زنگ تفریح قائل شوید.

از یكنواختی بپرهیزید


تصور اینكه زندگی بعد از ازدواج یكنواخت و خسته‌كننده شده و فكر كنید در این زندگی آنقدر حل شده‌اید كه از آن لذتی نمی‌برید،تصور رایجی است اما به هیچ وجه طبیعی نیست.

خیلی از زن و شوهرها نمی دانند چطور ازدواج‌شان را از هیجان و تجربه‌های تازه پر‌كنند و به همین دلیل در چنین باتلاقی می افتند. اگر نمی‌خواهید درگیر چنین حسی شوید، به جای اینكه به عادت های موجود، تن بدهید، سعی كنید گاهی از آنها فرار كنید و از راه‌های تازه‌ای به‌دنبال عشق و شادی بگردید.

اگر احساس می‌كنید پیشرفت شغلی‌تان، حس كسالتی را به زندگی‌تان وارد كرده، كمی از كارتان فاصله بگیرید و اگر فكر می‌كنید دور بودن‌تان از دوست های قدیمی یا تجربه‌هایی كه به زندگی‌تان معنا می‌دهد شما را به این حس دچار كرده، خودتان را از لاك بیرون بیاورید و كمی هیجان به‌خودتان تزریق كنید.

از تغییر نترسید


باور كنید تغییر همیشه بد نیست. شمایی كه 10 سال است با هم زندگی می‌كنید، قطعا نمی‌توانید و نباید هم بتوانید ارتباطی مثل روزهای نامزدی‌تان داشته باشید. از تغییراتی كه به مرور در احساسات و سبك زندگی‌تان ایجاد می‌شود نترسید و تنها سعی كنید آنها را به دلپذیرترین شیوه ممكن پیش ببرید.

هر مرحله از زندگی مشترك می‌تواند زندگی، احساسات و اهداف شما را زمین تا آسمان تغییر دهد، پس بی‌گدار به آب نزنید و بدون آمادگی برای این تغییرات، وارد یك مرحله جدید نشوید.


دنبال اتفاق خارق‌العاده‌ای نگردید، خوشبختی همین اتفاقات روزمره دور و برتان است؛ همین كه در كمال سكوت كنار هم بنشینید و تلویزیون ببینید و برای رفتن به سفر، طول یك جاده را با هم رانندگی كنید و همین كه وقتی یكی‌ از شما از راه می‌رسد،


آن یكی، آماده پذیرایی از او باشد كافی است. به زندگی‌های اطراف‌تان نگاه نكنید، زیرا ارتباطی كه شما از راه دور می‌بینید، واقعا آن چیزی نیست كه در یك زندگی می‌گذرد پس برای خوشبخت بودن به‌دنبال یك آرامش هر روزه بگردید و از هر راه كه می‌توانید آن را به زندگی‌تان بیاورید.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


در رابطه خود مشکل دارید؟ کلید حل آن در اینجاست!
چهار شنبه 2 مرداد 1392 ساعت 20:20 | بازدید : 187 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

 

 در رابطه خود مشکل دارید؟ کلید حل آن در اینجاست!

زنان و مردان از جهات مختلف با هم متفاوت هستند و دنیا را از زاویه های متفاوت می بینند. کلید درک این تفاوت ها در طریقه برقراری ارتباط نهفته است. در اینجا به 6 تفاوت  ارتباطی مهم بین خانم ها و آقایان اشاره می کنیم که دانستن آنها برای هر زوج لازم است.

چرا با هم صحبت کنیم؟

آقایان معتقدند که هر مکالمه ای باید یک هدف مشخص داشته باشد. در پس هر مکالمه مشکل یا نکته ای نهفته است که باید حل و فصل شود. هدف از مکالمه این است که به صورت هرچه کارآمدتر مشکلات را ریشه یابی کنیم.


وقتی خانم ها مکالمه و گفتگو می کنند، می خواهند احساسات واقعی خود را پیدا کنند و بدانند که آنچه می خواهند بگویند چیست. از نظر یک زن مکالمه فرصتی است برای افزایش صمیمیت با همسر. او با این کار احساسات منفی خود را آزاد  و پیوند خود را با همسرش محکم تر می کند.

چقدر حرف بزنیم؟

برای آقایان سودمندی، کارآمد بودن و تولید یک اولویت است، و مکالمه هم از این قاعده مستثنی نیست. وقتی یک مرد ماجرایی را تعریف می کند، از قبل ذهن خود را کاوش کرده و تنها به نکاتی اشاره می کند که ضروری و مفید هستند.

مردها از خود می پرسند "چرا زن ها اینقدر صحبت می کنند؟" معمولاً وقتی مردی احساس کند که به اندازه کافی به حرف های همسرش گوش کرده و حالا می تواند راه حلی پیدا کند، حرف همسرش را قطع خواهد کرد.

زنان از مکالمه به عنوان راهی برای بررسی و سازماندهی افکار خود استفاده می کنند – تا بتوانند نکته اصلی را کشف کنند.


حتی شاید قبل از شروع گفتگو خانم ها ندانند که کدام اطلاعات ضروری و کدام یک غیرضروری هستند. در واقع وقتی خانمی مکالمه ای را آغاز می کند، لزوماً به دنبال یک راه حل نیست، فقط دوست دارد کسی به حرف هایش گوش کند و احساساتش را بفهمد.

گوش دادن یعنی چه؟

در مورد آقایان گوش دادن به حرف های دیگران فرآیندی فعالانه است . یعنی وقتی زنی مکالمه را آغاز می کند، شوهر او تصور می کند که وظیفه دارد راه حل یا کمکی ارائه بدهد.

 ذهن مرد درگیر مکالمه می شود و هریک از جملات همسر خود را به دقت بررسی و از خود می پرسد " حالا چه کار باید بکنیم؟" . در واقع آقایان به سختی می توانند با صبر و حوصله- و نه منفعلانه-  به حرف های همسرشان گوش کنند.

ولی از نظر خانم ها گفتگو به خودی خود سودمند است. اگر خانمی احساس کند که به اندازه کافی به حرفش گوش کرده اند و درکش کرده اند، شاید حتی دیگر به یافتن راه حل یا "بهتر کردن اوضاع" فکر نکند.


وقتی خانمی دردل کند یا احساسات منفی اش را با همسرش در میان بگذارد، نگرانی و آشفتگی او کاهش پیدا می کند و در واقع به ابزاری برای رویارویی با فرازونشیب های زندگی مجهز می شود.

وقتی خانمی احساس ناراحتی می کند

وقتی خانمی ناراحت است، شوهر او بی درنگ و مانند یک مامور آتش نشانی در صدد حل مشکل او برمی آید. او می خواهد هرچه سریع تر آتش را خاموش کند.


از نظر او سریع ترین روش برای خاموش کردن آتش ارائه راه حل است. اما یک مرد ممکن است این حالت همسرش را چیزی علیه خود استنباط کند و در صدد دفاع از خود بربیاید.

ممکن است معنای ظاهری و مستقیم صحبت های همسرش را در نظر بگیرد و متوجه نباشد که برای یک خانم کلمات در واقع ابزاری برای بررسی و ابراز احساسات ناخوشایند هستند.

یک خانم از کلمات به عنوان ابزاری برای بررسی و ابراز احساسات آزاردهنده خود استفاده می کند و با این کار قادر خواهد بود احساسات منفی خود را پردازش کرده از آنها رهایی پیدا کند.


 خانم ها برای حمایت و همدلی همسر خود ارزش زیادی قائل هستند و همکاری، همدلی و ارتباط چیزی است که به دنبال آن هستند. وقتی مردی با مهربانی از همسر خود سوال می کند یا همدردی و همدلی خود را ابراز می کند، درواقع اولین و مهم ترین نیاز عاطفی او را برآورده کرده است.

وقتی آقایی احساس ناراحتی می کند

وقتی آقایی ناراحت یا مضطرب است، منزوی و ساکت می شود و به خلوت خود پناه می برد. در واقع او به "غار" تنهایی خود می رود


 تا مشکلاتش را فراموش و بر چیزهای دیگر مثل تماشای تلویزیون، خواندن روزنامه، یا بازی های رایانه ای تمرکز کند. در واقع این بازه زمانی برای او مثل یک دوره تعطیلات است.

در این مدت مردان معمولاً  از گفتگو و تعامل با همسر خود سرباز می زنند. در این مواقع اگر زنی از شوهر خود انتقاد کند

یا از سر همدردی و علاقه  او را سوال پیچ کند، با مقاومت بیشتر شوهر خود روبرو خواهد شد، چرا که مردان در چنین مواقعی احساس می کنند که همسرشان آنها را ناتوان و عاجز از حل مشکلات می داند.


در چنین شرایطی وظیفه خانم ها این است که همسرشان را درک کنند و اجازه بدهند تا مدتی در تنهایی خود باقی بمانند. مطمئن باشید همسرتان با میل و رغبت و حتی عشق بیشتر به نزدتان باز خواهد گشت.

وقتی مردی ساکت است، همسرش نگران می شود چون احساس می کند که بین او و همسرش فاصله افتاده و یا ممکن است همسرش را از دست بدهد.

در این مواقع خانم ها به طور غریزی از همسرشان سوالات محبت آمیز می پرسند، یا ممکن است حالت دفاعی و تهاجمی به خود بگیرند چون احساس می کنند نیاز خود آنها به یک رابطه باز و سالم نادیده گرفته شده است.

تنها کاری که خانم ها راجع به این مشکل می توانند انجام دهند این است که به میل همسرشان به تنهایی و سکوت احترام بگذارند


و ثابت کنند که به همسرشان ایمان دارند و می دانند که او به تنهایی از عهده حل مشکل برخواهد آمد. اعتماد یکی از بزرگترین هدایایی است که یک زن می تواند به همسر خود بدهد.

چرا ارتباط با شکست مواجه می شود؟


وقتی مردی احساس کند که چیزی به او دیکته می شود یا به او دستور می دهند، آشفته و ناراحت می شود. مهم ترین چیز برای یک مرد انجام خوب و درست کارها است.

 وقتی توانایی و لیاقت یک مرد زیر سوال می رود، او نه تنها رنجیده خاطر می شود بلکه مقاومت نشان می دهد. بنابراین بهتر است خانم ها به جای "باید این کار را انجام بدهی" بگویند "نظرت راجع به این کار چیست؟".
 
اما وقتی خانمی مشکلاتش را با همسرش در میان می گذارد، معمولاً از همسر خود می شنود که مشکلات او آنقدرها که فکر می کند بزرگ و بغرنج نیستند. آقایان به اشتباه تصور می کنند که اگر میزان خطر و جدیت مشکلات همسر خود را بررسی کنند، و


 مثلاً بگویند " داری از کوه کاه می سازی" ، "بیش از حد احساساتی برخورد می کنی" و ... در واقع به همسرشان کمک خواهند کرد. در چنین مواردی زنان احساس می کنند که به احساساتشان بی احترامی شده یا نادیده گرفته شده اند.

هر خانم یا آقایی قلباً خواهان رضایت و خشنودی همسر خود است، ولی باید بپذیریم که فهم و قبول ذهنیت متفاوت جنس مخالف دشوار است.


 اگر در زندگی مشترکتان مشکلی وجود دارد، پیشنهاد می کنیم در کنار هم کتاب های آموزشی مطالعه کنید و اگر مشکلتان جدی است به یک مشاور حرفه ای مراجعه کنید.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


10 فایده لبخند زدن
چهار شنبه 2 مرداد 1392 ساعت 20:18 | بازدید : 232 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

لبخند زدن,فایده لبخند زدن

 

1. .لبخند جذابتان می‌کند...

همه ما به سمت افرادیکه لبخند می‌زنند کشیده می‌شویم. لبخند یک کشش و جذبه فوری ایجاد می‌کند. دوست داریم نسبت به آنها شناخت پیدا کنیم.

2. لبخند حال و هوایتان را تغییر می‌دهد...

دفعه بعدی که احساس بی حوصلگی و ناراحتی کردید، لبخند بزنید. لبخند به بدن حقه می‌زند.

3. لبخند مسری است...

لبخند زدن برایتان شادی می‌آورد. با لبخند زدن فضای محیط را هم شادتر می کنید و اطرافیان را مانند آهن ربا به سمت خود می‌کشید.

4. لبخند زدن استرس را از بین می‌برد...

وقتی استرس دارید، لبخند بزنید. با اینکار استرستان کمتر می‌شود و می توانید برای بهبود اوضاع وارد عمل شوید.

5. لبخند زدن سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند...

به این دلیل عملکرد ایمنی بدن تقویت می شود که شما احساس آرامش بیشتری دارید. با لبخند زدن از ابتلا .به آنفولانزا و سرماخوردگی جلوگیری کنید.

6. لبخند زدن فشارخونتان را پایین می‌آورد...

وقتی لبخند می‌زنید، فشارخونتان به طرز قابل توجهی پایین می‌آید. لبخند بزنید و خودتان امتحان کنید.

7. لبخند زدن اندورفین، سروتونین و مسکن های طبیعی بدن را آزاد می‌‌کند...

تحقیقات نشان داده است که لبخند زدن با تولید این سه ماده در بدن باعث بهبود روحیه می شود. می‌توان گفت لبخند زدن یک داروی مسکن طبیعی است.

8. لبخند زدن چهره تان را جوانتر نشان می‌دهد...

عضلاتی که برای لبخند زدن استفاده می‌شوند صورت را بالا می کشند. پس نیازی به کشیدن پوست صورتتان ندارید، سعی کنید همیشه لبخند بزنید.

9. لبخند زدن باعث می‌شود موفق به نظر برسید...

به نظر می‌رسد که افرادیکه لبخند می‌زنند اعتماد به نفس بالاتری دارند و در کارشان بیشتر پیشرفت می‌کنند. 

10. لبخند زدن کمک می‌کند مثبت اندیش باشید...

لبخند بزنید.. حالا سعی کنید بدون از بین رفتن آن لبخند به یک مسئله منفی فکر کنید. خیلی سخت است. وقتی لبخند می زنیم بدن ما به بقیه بدن پیغام می‌فرستد که "زندگی خوب پیش می‌رود". پس با لبخند زدن از افسردگی، استرس و نگرانی دور بمانید.

پس....همیشه لبخند بزنید.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


در زندگی مشترک از شوهرتان عقب نمانید
چهار شنبه 2 مرداد 1392 ساعت 12:13 | بازدید : 218 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

یادتان نرود که در یک زندگی «مشترک» باید پا به پای هم پیش بروید و اگر نرفتید، باید منتظر عواقبش بمانید اما این پا به پا پیش رفتن، یعنی چه؟

در زندگی مشترک از شوهرتان عقب نمانید

یادتان نرود که در یک زندگی «مشترک» باید پا به پای هم پیش بروید و اگر نرفتید، باید منتظر عواقبش بمانید اما این پا به پا پیش رفتن، یعنی چه؟ قطعا معنایش این نیست که همان شغل، رشته تحصیلی و شرایط اجتماعی که همسرتان در آن قرار گرفته را به دست بیاورید و به نمونه کپی شده او تبدیل شوید.


شما تنها باید به ازای هر قدمی که او در زندگی اش بر می دارد، یک قدم برای خودتان و زندگی مشترک تان بردارید. این قدم را می توانید در ورزش، موسیقی یا هر رشته دیگری بردارید. تنها کافی است هویتی در ذهن تان برای خود تصور کنید و به سمت آن پیش بروید.

کافی است درجا نزنید و اجازه ندهید که هر روز تان مثل دیروز تان باشد. اگر هنوز هم این موضوع را جدی نگرفته اید، بهتر است از اتفاقاتی که با افتادن این فاصله میان شما دو نفر پیش می آید باخبر شوید و بعد در مورد آینده ای که قرار است بسازید تصمیم بگیرید.


شما یک هویت می خواهید

فرض کنید زندگی مشترک برای شما محل استراحت است؛ جایی که از شما حمایت عاطفی می شود و ترجیح می دهید آرامشی که از آن به دست آورده اید را خرج هیچ چیز دیگری نکنید. دوست دارید در خانه بمانید تا همسرتان برگردد و با شادی و طراوت از او پذیرایی کنید اما واقعیت ماجرا چیز دیگری است.


شما در این زندگی به دو مورد احتیاج دارید؛ اول هویتی که به آن افتخار کنید تا اگر همین حالا مجبور شوید بدون چتر حمایتی همسرتان زندگی کنید، بتوانید به آن افتخار کنید و از آن در خدمت زندگی تان بهره بگیرید و دوم هویتی که همسرتان به آن افتخار کند. او به عنوان یک مرد، ایده آلی از شریک زندگی اش را در ذهن دارد و هرچه شما بیشتر از آن ایده آل فاصله بگیرید، یعنی بیشتر از همسرتان فاصله گرفته اید.


اگر فاصله بگیرید

با ایجاد چنین فاصله ای میان شما و همسرتان، باید منتظر دو اتفاق باشید؛ اینکه او بخواهد خلأیی که به دلیل این فاصله ایجاد شده است را با عامل سومی پر کند.مثلا فکر به ازدواج محدد یا غرق شدن در کار و ورزش و خیلی چیز های دیگر اما اتفاق دیگر از این فاصله هم دردناک تر است.

 سال ها می گذرد و شما به پشتوانه این ارتباط عاطفی، قدمی برای خودتان برنمی دارید. حاصل این اتفاق زنی خواهد بود که نه تنها از همسرش دور مانده، بلکه از خودش و آرزوهایش هم دور مانده. چنین زنی در میانسالی، فردی افسرده خواهد بود.


فردی که وقتی به خودش و زندگی ای که در این سال ها داشته نگاه می کند، دست هایش را خالی می بیند. فردی که وقتی خودش را منهای همسر، خانواده و به عنوان زنی مستقل نگاه می کند، می بیند که هیچ پشتوانه ای برای خودش نساخته و هیچ چیزی که بتواند به آن دل خوش کند ندارد.

به خاطر فرزندتان

زندگی تنها به شما و همسرتان محدود نمی شود. حتی اگر شما از این وضعیت راضی باشید و شریک زندگی تان هم هیچ اعتراضی در این مورد نداشته باشد، با آمدن فرزندی به زندگی تان اوضاع کاملا تغییر خواهد کرد. فرزند شما بهتر از هر کس دیگری، شما دو نفر را با هم مقایسه می کند و این مقایسه کودکانه، در نگاه و قضاوت او تاثیر می گذارد.

در این شرایط دو اتفاق می افتد یا او به سمت پدری کشیده می شود که موفق تر و از نظرش باهوش تر است یا گمان می کند که ارتباط امروز شما، معادله هر زندگی مشترکی است و بر همین اساس در آینده برای ساختن زندگی اش قدم برمی دارد. اگر او از شما دلزده نشود، احتمالا تلاش می کند که در آینده ارتباطی مثل رابطه شما و پدرش را به دست بیاورد.

اگر تصمیم تان را گرفته اید

قبل از آنکه این صفحات را رد کرده و نصایح ما را فراموش کنید، یک بار دیگر به خودتان، آرزوهایتان و شرایط تان فکر کنید. اگر بعد از این بررسی، برای تغییر دادن اوضاع مصمم شده اید اما نمی دانید که باید از کجا شروع کنید، با کمک این راه حل های ساده، اولین قدم ها را بردارید. یادتان نرود که همیشه اولین قدم سخت ترین قدم است.


پله ترقی همسرتان نشوید

فکر نکنید که تمام بار مسئولیت زندگی را باید بر عهده بگیرید تا همسرتان به جایی که می خواهد برسد؛ باید صرفه جویی کنید تا پولدار شود، باید همه کارهای خانه را بکنید تا درسش را بخواند، باید خانه دار باشید تا او در شغلش با خیال راحت پیشرفت کند و... این زندگی متعلق به هر دوی شماست. پس همان قدر که برای رشد او قدم برمی دارید و همراهش می شوید، از او کمک بگیرید و او را با خودتان همراه کنید.


صورت مسئله را تغییر دهید

هدفی برای خودتان تعریف کنید؛ دوست دارید در یک افق ۵ ساله به چه چیز هایی دست پیدا کنید و کجای دنیا قرار بگیرید؟ این چشم انداز را به شکلی منطقی و واقع گرایانه و براساس توانایی ها و شرایط تان در نظر بگیرید و بعد موضوع را با همسرتان در میان بگذارید. او تا رسیدن به این هدف چه کمک هایی به شما خواهد کرد؟ شاید موفقیت از نظر شما دو نفر معنای متفاوتی داشته باشد؛ پس بدون تنش و با همدلی اول این معانی را به هم شبیه کنید.


فکر نکنید که دیر شده و اگر می خواستید پیشرفت کنید، قبل از ازدواج وقتش بود. شما در هر شرایطی می توانید خودتان را به خود ذهنی تان نزدیک کنید. شاید حرکت های شما به دلیل مسئولیت های بیشتری که برعهده دارید کمی کند تر شود اما اگر واقعا تصمیم تان را بگیرید، ۵ سال دیگر کیلومتر ها با خود امروز تان فاصله خواهید داشت.


کمک بگیرید

اگر مسئولیت های خانه و رسیدن به بچه ها نمی گذارد آنطور که می خواهید حرکت کنید، بهتر است از اطرافیان تان کمک بگیرید. مادر، دوستان، همسر یا هر کس دیگری ممکن است بتواند بار کوچکی را از دوش شما بردارد. مهم نیست که هر کدام از این افراد چه میزان به شما کمک می کنند؛ زیرا اگر کمک های همه آنها را در کنار هم داشته باشید، به اندازه ای که برای پیشرفت تان کافی باشد وقت اضافه می آورید.


در اولویت هایتان بازنگری کنید

کارهای بزرگ به آسانی انجام نمی شود. قبول دارید که کار شما آسان نیست و برای رسیدن به هدف تان باید بیشتر از خیلی آدم های دیگر تلاش کنید اما به این واقعیت فکر کنید که این تلاش ها موقتی است و در آینده نزدیک برای شما آرامشی دائم را به همراه خواهد آورد؛ پس تا اطلاع ثانوی، زمان مهمانی ها، گردش ها، ساعات خواب و اینترنت بازی را تنها اندکی کمتر کنید تا به آرزوهایتان نزدیک تر شوید. اگر مسائل مالی مانع شما هستند، بهتر است با تغییر اولویت ها و الگوی مصرف تان برای فراهم کردن پول مورد نیاز تلاش کنید.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آیا همه چیز را درباره نامزدتان می‌دانید؟
چهار شنبه 2 مرداد 1392 ساعت 12:11 | بازدید : 194 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

 

برای دختر و پسرهایی که در آستانه ازدواج قرار دارند، هیچ کابوسی بدتر از این نیست که فرد مقابلش شان، با آن چیزی که نشان می دهد متفاوت باشد.

 

آیا همه چیز را درباره نامزدتان می‌دانید؟

برای دختر و پسرهایی که در آستانه ازدواج قرار دارند، هیچ کابوسی بدتر از این نیست که فرد مقابلش شان، با آن چیزی که نشان می دهد متفاوت باشد.


خیلی وقت ها شما با گزینه ای برای ازدواج مواجه می شوید که باب میل تان است اما ترس از این که شناختی که از او به دست می آورید واقعی نباشد یا نیت متفاوتی در او باشد که شما متوجه نشده اید، نگران تان می کند.
 

ما به شما نکاتی را یادآوری می کنیم که می تواند نگرانی هایتان را درباره نیت واقعی افراد برطرف کند.
 

قصد واقعی او چیست؟
 
آشنایی ارتباطی است که بعد از انجام خواستگاری به منظور شناخت بیشتر دختر و پسر از یکدیگر شکل می گیرد، تا این جای کار را همه می دانیم، ولی یکی از سوالات اساسی جوانان و به خصوص دخترخانم ها، این است که چطور بفهمیم قصد واقعی طرف مقابل ازدواج است؟
 
این که یک فرد واقعا قصد ازدواج دارد را عملا می توان با نشانه هایی که در ادامه ذکر می کنیم، تشخیص داد.
 
1 - فردی که قصد ازدواج دارد در دوره آشنایی، تقاضاهای نامشروع نمی کند.
 
2 - فردی که قصد ازدواج دارد، این ارتباط را از خانواده اش پنهان نمی کند.
 
3 - فردی که قصد ازدواج دارد، زمان آشنایی را بیش از اندازه طولانی نمی کند.
 
4 - فردی که قصد ازدواج دارد علاوه بر معرفی شخصیت خود، سعی می کند از طرف مقابل و خانواده اش شناخت پیدا کند و تنها به تبادل احساسات و بیان جملات عاشقانه و عاطفی بسنده نمی کند.
 
توجه به همین 4اصل ساده که تشخیص آن ها خیلی هم سخت نیست، باعث می شود از سرابی که بسیاری از دختران جوان در آن گرفتار می شوند، فاصله بگیرید.
 
 
آن هایی که قصد ازدواج ندارند
 
معمولا دخترها و پسرها یک تفاوت عمده در زمینه آشنایی پیش از ازدواج با یکدیگر دارند و آن، این که برخی پسران بدون قصد ازدواج وارد فرآیند آشنایی با یک دختر می شوند و حتی این مسئله را از او پنهان نمی کنند!
 
برخی از دختران فکر می کنند که اگر پسری از ابتدا بگوید که قصد ازدواج ندارد، ممکن است بعدا نظرش تغییر کند در حالی که پسران این مطلب را نشانه صداقت خود می دانند و هنگام پایان دادن به رابطه کمتر احساس گناه می کنند!


دختران به اشتباه در تمام این مدت می کوشند تا با ابراز محبت بیشتر نظر طرف مقابل را تغییر دهند اما با وجود این، موفق نمی شوند و پس از شکست در رابطه، احساس می کنند که بازی خورده اند و حس حقارت، ناامیدی و نفرت پیدا می کنند.

 اگر شما نیز دل به پسری سپرده اید که از ازدواج می ترسد، یا به هر دلیلی می گوید که قصد ازدواج با شما را ندارد، در شرایطی مشابه قمار قرار دارید؛ یعنی هرچه فرد در بازی بیشتر می بازد بیشتر قمار می کند (بیشتر پیش می رود) تا بلکه بتواند همه باخت ها را در یک برد جبران کند. پس در چنین وضعیتی بهترین کار، پایان دادن به این رابطه است.
 
 
مراقب جذاب ها باشید!
 
معمولا اولین عنصر محرک برای آشنایی با یک نفر «جذابیت» است و جذابیت ظاهری بیشترین تأثیر غیرمنطقی را بر بیشتر افراد دارد. در نگاه اول جذاب ترین افراد به احتمال زیاد افرادی خونگرم، با عاطفه، مهربان، زیبا و با کفایت هستند.


جذابیت ظاهری در فرآیند آشنایی برای مردان از اهمیت بیشتری برخوردار است در حالی که برای زنان ویژگی های شخصیتی مهم تر است. به یاد داشته باشید که جذابیت ظاهری می تواند فرد را درگیر فرآیند آشنایی کند، اما لزوما ارتباطی طولانی مدت و شاد را به همراه نخواهد داشت.

اما به جز جذابیت ظاهری و شخصیتی، جذابیت اجتماعی فرد نیز مهم است. جذابیت اجتماعی شامل طبقه اجتماعی، تحصیلات، شغل و قومیت، زبان و فرهنگ است. اما دو منبع دیگر جذابیت که کمتر به آن ها پرداخته شده است، شباهت ها و تفاوت هاست.
 

: برخی از دختران فکر می کنند که اگر پسری از ابتدا بگوید که قصد ازدواج ندارد، ممکن است بعدا نظرش تغییر کند در حالی که پسران این مطلب را نشانه صداقت خود می دانند و هنگام پایان دادن به رابطه کمتر احساس گناه می کنند!
 


شباهت ها بیشتر درباره اندیشه ها، باورها و نگرش هاست. هرچه شباهت ها بین دو نفر بیشتر باشد، جذابیت بیشتری به وجود می آید و منبع دیگر جذابیت «تضاد و تفاوت هایی» است که افراد با یکدیگر دارند. تضادها و تفاوت ها به صفات و شرایطی اشاره دارد که ما تجربه نکرده ایم و دوست داریم که صاحب آن صفت یا ویژگی بشویم به عنوان مثال ممکن است یک فرد درونگرا یک انسان برونگرا را جذاب بداند.

 با این حال اگر صرفا به دنبال همسری جذاب هستید، بد نیست به این نکته هم توجه داشته باشید که داشتن جذابیت ظاهری زیاد در عین حال که یک مزیت است، می تواند یک نقطه ضعف هم محسوب شود چرا که جامعه معیارهای سخت گیرانه تری نسبت به این افراد دارد. بنابراین زنان و مردانی که جذابیت بالایی دارند، ممکن است مجبور باشند دائم وفاداری خود را به همسری که جذابیت کمتری دارد اثبات کنند!

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


راهکارهای رسیدن به آرامش برای زنان
چهار شنبه 2 مرداد 1392 ساعت 1:19 | بازدید : 246 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

رسیدن به آرامش,راهکارهای رسیدن به آرامش

 

اصولا خانمها با نگرانی ها و استرسهای زیادی دست و پنجه نرم میکنند که این مسئله در روح و روان آنها تاثیرگذار است و از آنجایی که زن ستون خانواده محسوب میشود، ناراحتی و استرس او سریعا به اعضای خانواده منتقل شده و جو خانه را متشنج میکند. ما در این مقاله شما را با تکنیکهای جالبی برای رهایی از استرس و نگرانی آشنا میکنیم و امیدواریم با به کار بستن آنها بتوانید به آرامش درونی برسید.

 

-ورزش کردن را آغاز کنید

تيجه مستقيم ورزش اين است كه جسم و ذهن‌تان تقويت می شود و راحت تر میتوانید خود را با شرایط وفق دهید.. ورزش منظم موجب مي‌شود شما به طور طبيعي احساس خوب و مفید بودن کنید و مي‌توانيد مسائل جزئي خود را كوچك شمرده و با ذهن بازتری شرايط كلي را درك كنيد.ورزش موجب ترميم رشته‌هاي عصبي مغز و حتي باهوش‌تر شدن شما مي‌شود. با این وجود ، بسياري از زنان در پيش گرفتن يك برنامه ورزشي منظم دچار مشكل هستند و به عذر و بهانه‌هايي چون «وقت ندارم» يا «سرم شلوغ است» متوسل مي‌شوند.اين دسته از زنان با آوردن عذر و بهانه‌هاي مختلف در مقابل اين روش سالم كاهش استرس مقاومت مي‌كنند زيرا مهمترین لازمه این کار آن است که ابتدا خود را دوست داشته باشیم و از خود مراقبت كنيم. لازم است خانمها از فواید ورزش کردن با خبر بوده و برای به تاخیر انداختن آن بهانه نتراشند.

 

-تغذيه سالم فراموش نشود

هنگامیكه فردي دچار استرس مي‌شود، تغذيه اهميت فراواني پيدا مي‌كند. سبزيجات، انواع نان‌ها، خشكبار و تخم‌مرغ مواردي از تغذيه سالم در زمان استرس است.اين مواد با ويتامين‌هايي كه دارد سبب مي‌شود ‌ سيستم ايمني آسيب‌ديده ناشي از استرس ترميم شده و سلسله اعصاب تقويت گردد. البته به یاد داشته باشید که هميشه در مصرف مواد خوراكي دقت داشته باشيد تا در عين حجيم بودن، چاق‌كننده و پرچربي نباشد.به علاوه اگر شما جزو افرادي هستيد كه به خوردن علاقه دارند بهتر است يك برنامه غذايي صحيح براي خود داشته باشید . همچنين مواد ی نظیر   سبزيجات برگ پهن، مركبات، جو، ماهي، كاهو، انواع نان‌ها و مخمر آبجو که در کاهش استرس نقش مهمی دارند را فراموش نکنید .

 

-حس شوخ‌طبعي را در خود پرورش دهيد

شوخ‌طبعي يك روش جالب و بسيار موثر در كاهش استرس و جدا شدن از تجربه‌هاي ناخوشايند با ديگران است. وقتي شوخ‌طبعي باعث مي‌شود‌ شما از شرايط لذت ببريد، ديگر نيازي نيست‌ الزاما اتفاقي بيفتد تا شما خوشحال شويد.شما مي‌توانيد با داشتن احساس خوشحالي و طنزي كه از درونتان نشأت مي‌گيرد و حتي بدون هيچ علت خاصي احساس خوشحالي كنيد.با استفاده از حس شوخ‌طبعيتان مي‌توانيد از بسياري از گفت‌وگوهاي بي‌حاصل و مشاجرات تكراري جلوگيري كنيد و در بسياري از مواقع نيز تعادل احساسي عاطفي خود را بخصوص‌ هنگام از كوره در رفتن‌ دوباره پيدا كنيد. پزشكان، شوخ‌طبعي را ‌ داروي رايگان‌ و فيزيولوژيست‌هاي ورزشي آن را ‌ تردميل دروني‌ مي‌نامند.

 

-همیشه ظاهر خوبی داشته باشید

هنگامي كه شما مراقب ظاهرتان باشید ، بيشتر احساس اعتماد به نفس مي‌كنيد. شما با لباسی که بر تن میکنید در واقع خود واقعی تان را نشان میدهید .سبك خاص لباس پوشيدن شما حسي ‌ايجاد مي‌كند و نشان‌دهنده اين است كه شما چه كسي هستيد. به عنوان مثال اگر همواره لباس مشكي بر تن مي‌كنيد، اين احساس را به ديگران منتقل مي‌كنيد كه پيرو سادگي به دور از ريخت و پاش و بي‌نظمي و تا حدودي هم مرموز هستید و بالعكس اگر همواره رنگ‌هاي روشن به تن مي‌كنيد و از زيورآلات درشت ‌ استفاده مي‌كنيد به ديگران اين پيام را انتقال مي‌دهيد كه به من نگاه كنيد! من رها، شاداب و صبور هستم.پس سعي كنيد ‌ ظاهر متناسبي داشته و آراسته باشيد چرا كه افراد در اولين برخورد از ظاهرتان خصوصيات شخصيتي شما را مورد قضاوت قرار مي‌دهند.

 

-از خودتان مراقبت کنید

اصولا برخي‌ زنان عادت دارند ‌زندگي خود را با ديگران مقايسه ‌‌ کرده و به شدت احساس حسادت میکنند و به اين ترتيب از موهبتي كه خود از آن برخوردار هستند، استفاده نکرده و خود را متحول نمي‌سازند. سعي كنيد مقايسه‌ها و حسادت‌هايتان را كنار بگذاريد تا بتوانيد از زندگي‌تان لذت ببريد.

 

-دست از تغییر دادن دیگران بکشید

بسیاری از زنان تصور مي‌كنند‌ مي‌‌توانند ديگران را تغيير دهند. آنها فكر مي‌كنند اگر به قدر كافي تلاش كنند و‌ استمرار و مداومت به خرج دهند، طرف مقابل بالاخره روزي متحول مي‌شود؛ البته كاملا منطقي است كه تصور كنيد مي‌توانيد روي اشخاص ديگر تاثيرگذار باشيد، اما اين كه بتوانيد همسر، دوستان و اطرافيان را كاملا تغيير دهيد، در اشتباهيد.ممكن است آنان براي زمان كوتاهي تغيير كنند، اما اين زمان هرگز طولاني نخواهد بود و تلاش براي تغيير ديگران معمولا شما را مایوس خواهد کرد، پس مجبور نيستيد سعادت و خوشحالی خود را وابسته به رفتار ديگران بدانيد.

 

-به خودتان توجه كنيد

براي بسياري از زنان مراقبت از ديگران و توجه به آنها بخش مهمي از زندگي روزانه‌شان به حساب مي‌آيد. مراقبت كردن از عزيزان و كمك به ديگران براي خيلي‌ها امري طبيعي است و به ما احساس انسان بودن مي‌دهد، اما اگر به خودتان توجه نداشته باشيد اين نوعدوستي به شما لطمه مي‌زند.سعي كنيد مسووليت‌هايي را كه نهایتا شما را ناراحت مي‌كند، نپذيريد. به جاي آن تلاش كنيد مراقب خودتان باشيد چرا كه شما تنها كسي هستيد كه مي‌توانيد ‌ از خودتان مراقبت كنيد و كسي بيش از شما متوجه و مراقب سلامت‌ شما نيست.به اين نكته هم توجه كنيد هر چه بيشتر از خودتان مراقبت كنيد، بيشتر مي‌توانيد مراقب ديگران باشيد. در آخر مي‌توان گفت شايد متوقف ساختن نگراني‌ها و استرس‌ها مشكل باشد، اما غيرممكن نيست.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 43
بازدید کل : 6711
تعداد مطالب : 164
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



تعبیر خواب آنلاین




تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اندیشه طلایی روانشناسی کلیدی و پیشرفته,تکنولو ژی فکر و آدرس andishe.talaiee.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 164
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 7

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 2
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 3
:: بازدید ماه : 43
:: بازدید سال : 1170
:: بازدید کلی : 6711