رازهای همیشه عاشق‌ماندن
موفقیت,زناشو ئی ,آرامش,خوشبختی,زندگی,ازدواج,عشق,زناشوئی,موفقیت
رازهای همیشه عاشق‌ماندن
چهار شنبه 2 مرداد 1392 ساعت 20:23 | بازدید : 198 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

 

 رازهای همیشه عاشق‌ماندن

اگر به زندگی افراد دور و برتان نگاه كنید، هزار و یك دلیل برای حسرت خوردن پیدا می‌كنید. ممكن است شیوه محبت كردن، حرف زدن، حمایت كردن و حتی شیوه‌ای كه زوج‌های دیگر با هم وقت می‌گذرانند و تفریح می‌كنند،

 این احساس را در شما ایجاد كند كه زندگی مشترك‌تان بیش از حد یكنواخت و بی‌هیجان شده! گاهی هم به‌خودتان نگاهی می‌اندازید و فكر می‌كنید كیلومترها با آنچه از خود انتظار داشته‌اید، فاصله دارید و به همین دلیل ازدواج و همسرتان را به‌عنوان اولین مقصرها معرفی می‌كنید اما واقعیت چیز دیگری است.


شاید شما زیاد از حد خودتان را به دست سرنوشت سپرده‌اید و به جای اینكه فكری به حال زندگی‌تان كنید، منتظر هستید عشق و آرامش از آسمان به شما برسد. اگر فكر می‌كنید در زندگی دیگران چیزی برای حسرت خوردن وجود دارد، دست روی دست نگذارید و یك بار دیگر نگاهی به اشتباهات كوچكی كه هر روز در زندگی‌تان اتفاق می‌افتد، بیندازید. با این راهكار‌ها زندگی مشترك شما نو و زیبا می‌شود.


با خوشحال‌ها وقت بگذرانید


فقط یك هفته امتحان كنید؛ با شادترین خانواده‌هایی كه دور و برتان می‌شناسید معاشرت كنید و تاثیرش را روی زندگی مشترك‌تان ببینید. محققان راست می‌گویند، خنده مسری است! آنها معتقدند اگر با آدم‌های شاد وقت بگذرانید، خودتان هم شاد و سرزنده می‌شوید

 و اگر با آدم‌های بدبین و كج‌خلق معاشرت كنید، خودتان هم منتقد زمین و زمان می‌شوید و اگر هم با زن و شوهرهایی كه مدام با هم بحث می‌كنند زیاد رفت‌وآمد كنید، به مرور خودتان هم به یك زن و شوهر غرغرو تبدیل می‌شوید. این ادعا به‌ نظرتان عجیب و غریب می‌آید و باورش نمی‌كنید؟ توصیه ما این است كه تنها مدتی امتحانش كنید و بعد در مورد مؤثر یا بی‌اثر بودنش قضاوت كنید.


او را مقصر ندانید


فكر نكنید كه دیگران مسئول احساسات شما هستند و اگر احساس خوشبختی نمی‌كنید، همسرتان گناهكار است. شما هم او را می‌شناسید و هم اوضاع زندگی‌تان را می‌دانید، پس سعی كنید با توجه به امكانات موجود، به سمت خوشبختی بروید. جمله‌هایی مثل  تو خواستی، تو نگذاشتی، تو نتوانستی و... هیچ كمكی به خوشبخت‌تر شدن شما نخواهند كرد

 پس به جای اینكه همسرتان را متهم كنید، خودتان دست به كار شوید و بگویید من می‌خواهم، من می‌توانم! حق با شماست؛ شما نمی‌توانید در تمام این مسیر به تنهایی تصمیم بگیرید و به تنهایی پیش بروید، پس به همسرتان بگویید به چه كمكی احتیاج دارید و برایش توضیح دهید چطور می‌تواند از شما حمایت كند.

مرزها را تعیین كنید

فكر می‌كنید چه كاری درست است و چه كاری اشتباه؟ از نظر شما كدام كار عادلانه است و كدام نه؟ چه باورهایی برای شما ارزشمندترند و از كدامیك می‌توانید بگذرید؟


به تمام این سؤال‌ها فكر كنید و جواب هیچ كدام‌شان را نادیده نگیرید. اگر برای قضاوت در مورد هر موضوعی منتظر نظر دیگران باشید، هیچ وقت خوشبخت نخواهید شد. سعی كنید بیشتر در مورد باورهای‌تان فكر كنید و وقتی در موردشان به ثبات رسیدید،

 دیگر نگذارید كسی برای تغییر دادن این ارزش‌های ارزشمند به شما فشار بیاورد حتی اگر این فرد همسرتان باشد. قرار نیست میان شما و همسرتان یك جنگ خانوادگی راه بیندازیم اما شما با نهایت آرامش و عشق باید او را با مرزبندی‌هایتان آشنا كنید و از او بخواهید به آنها احترام بگذارد.

اینجا باید شجاع باشید


اگر برای زندگی‌تان برنامه‌ای دارید، آرزوهایتان را جدی بگیرید. نگذارید مشكلات زندگی شما را از اهداف‌تان دور نگه دارد اما اجازه هم ندهید اهداف دوران مجردی‌تان زندگی مشترك‌تان را تحت تاثیر قرار دهد.

برای اینكه هر دوی این ابعاد را در كنار هم داشته باشید، باید اهداف‌تان را با توجه به وضعیت موجود، شرایط مالی، زمانی و محدودیت‌های بعد از زندگی مشترك تعدیل كرده و بدون كنار كشیدن، مسیری را تعریف كنید كه در شرایط فعالیت‌تان هم بتوانید به آن برسید.

باز هم می‌گوییم جنس موفقیت، هدف‌گذاری و مسیری كه برای رسیدن به موفقیت انتخاب می‌كنید، قطعا با دوران مجردی‌تان تفاوت دارد. شاید راهتان كمی سخت‌تر و طولانی‌تر و اهداف‌تان كمی محدود‌تر شده باشد اما باز هم اگر با شجاعت برای رسیدن به آنها قدم برندارید، خیلی زود از سبك زندگی‌ای كه انتخاب كرده‌اید، پشیمان خواهید شد.


تنها نمانید


مدام در خانه و كنار هم ماندن یكی از آرزوهایی است كه خیلی از زن و شوهرها در ماه‌های قبل از ازدواج‌شان برای رسیدن به آن لحظه‌شماری می‌كنند اما بعد از رفتن زیر یك سقف، این آرزو شكل دیگری به‌خود می گیرد.

 خانه نشین بودن بعد از ازدواج می‌تواند به مرور شما را از هم دورتر كند. پس سعی كنید هر هفته یك پیك‌نیك كوچك برپا كنید و از مسافرت‌های ساده و هرازگاهی هم نگذرید.

قبول داریم كه هزینه‌های زندگی مشترك بسیار زیاد است ولی نباید به این بهانه معاشرت‌هایتان را كمتر كنید. سعی كنید سادگی را به مهمانی‌های‌تان بیاورید تا بتوانید هرچه بیشتر از این تنهایی 2 نفره فاصله بگیرید و برای زندگی مشترك‌تان زنگ تفریح قائل شوید.

از یكنواختی بپرهیزید


تصور اینكه زندگی بعد از ازدواج یكنواخت و خسته‌كننده شده و فكر كنید در این زندگی آنقدر حل شده‌اید كه از آن لذتی نمی‌برید،تصور رایجی است اما به هیچ وجه طبیعی نیست.

خیلی از زن و شوهرها نمی دانند چطور ازدواج‌شان را از هیجان و تجربه‌های تازه پر‌كنند و به همین دلیل در چنین باتلاقی می افتند. اگر نمی‌خواهید درگیر چنین حسی شوید، به جای اینكه به عادت های موجود، تن بدهید، سعی كنید گاهی از آنها فرار كنید و از راه‌های تازه‌ای به‌دنبال عشق و شادی بگردید.

اگر احساس می‌كنید پیشرفت شغلی‌تان، حس كسالتی را به زندگی‌تان وارد كرده، كمی از كارتان فاصله بگیرید و اگر فكر می‌كنید دور بودن‌تان از دوست های قدیمی یا تجربه‌هایی كه به زندگی‌تان معنا می‌دهد شما را به این حس دچار كرده، خودتان را از لاك بیرون بیاورید و كمی هیجان به‌خودتان تزریق كنید.

از تغییر نترسید


باور كنید تغییر همیشه بد نیست. شمایی كه 10 سال است با هم زندگی می‌كنید، قطعا نمی‌توانید و نباید هم بتوانید ارتباطی مثل روزهای نامزدی‌تان داشته باشید. از تغییراتی كه به مرور در احساسات و سبك زندگی‌تان ایجاد می‌شود نترسید و تنها سعی كنید آنها را به دلپذیرترین شیوه ممكن پیش ببرید.

هر مرحله از زندگی مشترك می‌تواند زندگی، احساسات و اهداف شما را زمین تا آسمان تغییر دهد، پس بی‌گدار به آب نزنید و بدون آمادگی برای این تغییرات، وارد یك مرحله جدید نشوید.


دنبال اتفاق خارق‌العاده‌ای نگردید، خوشبختی همین اتفاقات روزمره دور و برتان است؛ همین كه در كمال سكوت كنار هم بنشینید و تلویزیون ببینید و برای رفتن به سفر، طول یك جاده را با هم رانندگی كنید و همین كه وقتی یكی‌ از شما از راه می‌رسد،


آن یكی، آماده پذیرایی از او باشد كافی است. به زندگی‌های اطراف‌تان نگاه نكنید، زیرا ارتباطی كه شما از راه دور می‌بینید، واقعا آن چیزی نیست كه در یك زندگی می‌گذرد پس برای خوشبخت بودن به‌دنبال یك آرامش هر روزه بگردید و از هر راه كه می‌توانید آن را به زندگی‌تان بیاورید.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 249
بازدید کل : 6670
تعداد مطالب : 164
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



تعبیر خواب آنلاین




تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اندیشه طلایی روانشناسی کلیدی و پیشرفته,تکنولو ژی فکر و آدرس andishe.talaiee.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 164
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 7

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1
:: باردید دیروز : 7
:: بازدید هفته : 8
:: بازدید ماه : 249
:: بازدید سال : 1129
:: بازدید کلی : 6670